Margrethe drottning hevur bílagt málningin frá sjálvlærda portrettmálaranum Thomas Kluge, hvørs verk áður hava verið orsøk til kjak um listarliga dygd og nú hevur rættiligt kjak tikið seg upp um henda nýggjasta málningin av danska kongahúsinum. Ummælarin í Politiken, Trine Ross gevur framsýningini við myndini tvey smá hjørtu og miklan kritikk, og í útlendskum fjølmiðlum hava tey hug at gera gjøldur við málninginum, sum verður hildin at vera óunniligur, illa proportioneraður osfr. Blouin Art Info skrivar í eini grein við sigandi yvirskriftini: "New danish Royal Portrait is a disaster", at myndin minnir um plakatina til ein horrorfilm ella um eina ordiliga kiksaða útinning av phoptoshop. Vit hava eisini í Føroyum havt tílík kjak t.d. í sambandi við myndina hjá Edward Fuglø til Margrethe drottning, sum eg kritiseraði, men sum t.d. stjórin í Listasavninum, Nils Ohrt, fegnaðist um.
Talan er um eitt stórt bólkaportrett av allari kongafamiljuni, sum telur fjúrtan fólk. Sentralt stendur hin lítli Christian prinsur, sum mest kjak hevur verið um, tí hann orsakað av belýsninginum sær so óhugnaligur út. Myndin er málað í sama stíli, sum Thomas Kluge plagar at mála við sonevndum fotorealistiskum portrettmyndum, sum eru settar í eitt bølamyrkt myndarúm nakað á sama hátt sum Caravaggio og Velazquez plagdu at gera í barokktíðini, men lat meg skunda mær at siga, at tað tykist vera nokk so langt í millum gomlu meistararnar og hesa nýggju myndina. Í bakgrundini á myndini síggjast nakrir klassiskir bygningar, sum síggja út til at standa og forfarast. Av tí, at myndin óivað er ógvuliga symbolsk t.d. í mátanum hon er skipað og uppbygd, eru bygningarnir neyvan illa farnir av tilvild og onkur áskoðari metir, at hetta skal vísa á farnan stórleika og komandi ruin hjá kongshúsinum. Á plássinum í bakgrundini standa málarin og kona hansara á ein hátt, sum vísir aftur til tað kenda portrettið av Arnolfiniparinum hjá Jan Van Eyck og myndin er yvirhøvur full av listasøguligum tilsipingum. Tað løgnasta við myndini er, at persónarnir eru ymiskt málaðir sum um málarin hevur gjørt sær størri ómak við eitt nú drottningini enn við onkrum av hinum. Torben Sangild ger vart við, at estetikkurin í mátanum, sum hinir persónarnir eru málaðir, minnir um tann løgna kitschuta slættleikan í blaðnum Vakttornið.
Her eru nøkur sitat um myndina:
"..eerie and dark framing, and hodgepodge assemblage of differently proportioned figures floating in dematerialized limbo, the portrait could easily be mistaken for a horror movie poster or a badly botched Photoshop job. Behind the crowded composition, with its gaggle of creepy toddlers, phallic tower of red Lego blocks, and “Children of the Corn”-type tyke, a floating Romantic cityscape suggests that the Danish Royal Family holds the key to time travel, while a miniature horseman at the very bottom of the image seems to imply that they also possess a shrinking device of the sort seen in the Rick Moranis classic “Honey, I Shrunk the Kids.” Despite the painting’s muddled Surrealist imagery and startling pop culture fluency, the Danish Royal Collections are standing behind it, saying on their website that “Thomas Kluges portrait is both a story of a modern family and a piece of royal history.”
"..eerie and dark framing, and hodgepodge assemblage of differently proportioned figures floating in dematerialized limbo, the portrait could easily be mistaken for a horror movie poster or a badly botched Photoshop job. Behind the crowded composition, with its gaggle of creepy toddlers, phallic tower of red Lego blocks, and “Children of the Corn”-type tyke, a floating Romantic cityscape suggests that the Danish Royal Family holds the key to time travel, while a miniature horseman at the very bottom of the image seems to imply that they also possess a shrinking device of the sort seen in the Rick Moranis classic “Honey, I Shrunk the Kids.” Despite the painting’s muddled Surrealist imagery and startling pop culture fluency, the Danish Royal Collections are standing behind it, saying on their website that “Thomas Kluges portrait is both a story of a modern family and a piece of royal history.”
"The present and future monarchs, H.M. The Queen, T.R.H. The Crown Prince, and Prince Christian, all make eye contact with us, while their family members are portrayed in their own universe, unprovoked by the gaze of the spectator," says a brief from the The Danish Royal Collections. "The children are at play with the exception of the upright and severe Prince Christian who seems aware of his future responsibilities." "We're not sure who we pity most: the elderly royal couple, who will have to live with this ghastly homage, or the people on their Christmas card list.."
(KP)